22 februari 2010

I väntans tider del 1

Eftersom graviditeten verkligen kommer att vara under flera månader framåt så tänkte jag för första gången göra en följetong, inspirerad av bloggaren A.M.O.
Vi får se hur många delar det blir.

Jag tänkte börja med att skriva något om min kärlek till mammajeans. Jag fullkomligt älskar det klädesplagget. Jag köpte ett par nya förra veckan från H&M och jag kan seriöst säga att jag aldrig haft jeans som suttit snyggare. Då är jag ändå en jeanstjej som lagt åtskilliga tusenlappar på dessa denimbrallor genom åren.
Hur som helst, dessa H&M-byxor för 299 kronor sitter som ett smäck. Visst, man får bortse från lite överflödesvalkar på ryggen men annars. De smiter åt där de ska smita åt, fickorna är sådär härligt låga och slitningen den rätta. De lämnar inga röda märken, de är mjuka och jag älskar dem.
Jag skulle kunna gå i mammajeans jämt, även när jag inte är på smällen. Jeansleggings i all ära men de sitter liksom inte åt på samma sätt som mammajeans gör. Jag är kär. Jag måste köpa ett par till. Minst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar