15 februari 2010

Kära dagbok, idag har jag...

Har hittills haft en lugn och skön födelsedag. Frukost på sängen med paket; chokladask, blommiga muffinsformar, tekoppar som jag ska byta och mina fina bruna stövlar, inslagna i en Willys-påse. De fick jag visserligen för två veckor sedan, men de är lika fina för det.

Jag jobbade hemma hela dagen, var faktiskt förvånansvärt produktiv. Åt sushi till lunch med A och vågade för första gången sedan jag blev gravid äta laxen efter att jag fått veta att sushistället här i stan alltid fryser den först. Det kändes som det var år och dag sedan jag åt något så gott, laxen är ju liksom grejen i sushin. På eftermiddagen jobbade jag undan och gjorde fakturor, sedan kom A hem tidigare och vi hämtade Alde och åkte till badhuset. Därefter handling och vi lagade födelsedagsmiddag - krämig vitlökspasta med ryggbiff och färska champinjoner. Dock inte lika gott som vanligt eftersom jag i vanliga fall är en sucker för halvblodiga biffar, genomstek ryggbiff är slöseri med dyrt kött.
Nu tittar jag på Familjen Annorlunda och har födelsedagschips i en skål, en vanlig måndag...

1 kommentar:

  1. GRATTIS dubbelt upp - vad kul och spännande !!! Kram Cina

    SvaraRadera