22 mars 2010

I väntans tider del 12

Kan ju också berätta att vi idag var på ett nytt ultraljud och det var som natt och dag mot förra gången.
Barnmorskan nu var pedagogisk, mysig och förklarade precis vad hon såg. Vi fick se hjärtat, organen och hon ägnade stor tid åt att få bebisen att vända på sig så att vi skulle få schyssta bilder. Tyvärr visade han/hon sig inte åt det hållet vi ville så de där snygga ultraljudsbilderna i profil fick vi inte se. Däremot fick vi se hur lillskrutten kliade sig i ansiktet, satte upp ena hälen i pannan och gjorde diverse krumbukter.
Könet såg vi däremot inte, trots att hon letade. Precis som med Alde låg den här bebisen också med benen fint korsade och visade inte någonting. Det blir en överraskning framme i augusti med andra ord och det känns rätt fint även om jag är så nyfiken att jag inte vet var jag ska ta vägen.

Just ja, framflyttade blev vi också, X antal dagar. Det hade jag väntat mig, även om jag kanske inte väntat mig att det skulle bli så långt. Hur som helst kommer ju de små liven när de kommer så det där datumet är ju inte så värst viktigt ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar