13 mars 2010

Lördag

Återigen en fantastisk vårvinterdag, helt otroligt att det ofta krävs så lite som en blå himmel och sol för att höja humöret.

Det har varit en konstig vecka med mycket jobb, både på dagarna och på kvällarna. Jag känner mig ändå så lyckligt lottad som har möjligheten att jobba så mycket, med uppdragsgivare och arbetsgivare som tror på mig. Det har dessutom varit en konstig vecka då liv och död blandas. I onsdags då vi var på ultraljud fick vi se vår bebis i magen. Samma dag gick A:s faster bort efter en lång tids kämpande mot en envis cancer. Det var alldeles för tidigt, många år för tidigt och det kändes så konstigt att vi fått se vårt nya liv, samtidigt som ett liv vi hållit kärt släcktes samma dag långt före det borde.
Därför har både mina och A:s tankar många gånger den här veckan vandrat iväg en bit till de som sörjer mest.

Idag ska vi gå på barnkalas och ikväll blir det schalgergalej med några kollegor till mig och deras barn. En härlig lördag hoppas vi på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar