9 mars 2010

I väntans tider del 5

Jag har idag köpt första babyplagget.
Förra graviditeten hade jag köpt en hel drös vid det här laget, det var som om en helt ny värld öppnade sig. Nu har jag inte haft lust, inte vågat, eller något sådant. Först tänkte jag "inte innan vecka 12". Därefter blev det "inte innan ultraljudet". Nu är det dags för ultraljud imorgon. Hur som helst så såg jag den sötaste pyjamasen någonsin igår i finaste barnbutiken. Jag gick in idag och köpte den. Nu känns det nästan brottsligt, som om jag inte borde handlat något innan imorgon. Eller innan vi flyttar till huset om två veckor.
Den sötaste pyjamas jag sett var det hur som helst och den ligger här i en påse på skrivbordet.
Fatta vad skumt det känns att köpa en pyjamas i storlek 62. Ska jag bli morsa igen, shit pomfrit liksom. Bilden är hämtad från rackamaja och pyjamasen kommer från Småfolk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar