6 februari 2012

måndag

Och helgen var lugn, det är knappt så jag minns vad vi gjorde. Jag var ledig i fredags och då åkte vi och kollade på heltäckningsmattor. Dottern fick totalt frispel på morgonen, det var länge sedan hon skrek och härjade på det viset. Dessutom triggade hon igång mig, eller om jag valde att låta mig triggas igång, och så var tredje världskriget igång.
Dagen fortsatte med bråk, gråt, gnäll och tystnaden då barnen somnat, jag kan inte med ord beskriva hur skön den var.
Lördag så åkte A och dottern iväg och hämtade den matta vi valt och jag och sonen tog en promenad hem till L och hennes barn. Egentligen skulle bara deras yngsta dotter vara hemma, men deras fyraåring hade också fått frispel och de hade, precis som vi, bestämt att någon gång måste det jäklar i mig vara slut på tomma hot. Därav var båda deras kids hemma.
Fikade och gick sen hem, då hade A och dottern redan lagt in mattan. Käkade lite lunch och sedan var vi bara hemma och grejade, barnen var helt lyriska över att det var så mjukt och gosigt i lekrummet. Jag fixade med maten och vi åt tjälknul och rotsaksgratäng. Riktigt gott.
Sonen somnade vid halv åtta, dottern var uppe och vi kollade på Melodifestivalen. Åt marängsviss och massa onyttigheter och dotterns ögon var stora och man riktigt såg att hon funderade på om mamma och pappa har det så varje kväll då hon inte är vaken. Svar nej, kan jag meddela.
Söndag gjorde jag, vad jag trodde skulle bli mitt sista frilansjobb, men det blev inte så. Var iallafall väldans trevligt och kul att jobba med riktigt grym inredningsfotograf. Däckade i soffan då jag kom hem och gick och la mig halv nio när A var iväg och tränade.
Så måndag, upp igen tidigt och jobba hemifrån först innan jag for med barn och man till dagis, nej förlåt förskola, för att skola in sonen. Var med två timmar, cyklade sedan i snö och elände till jobbet och nu har jag jobbat som en galning och ska fortsätta med det nu.

2 kommentarer:

  1. Spännande med heltäckningsmatta. Vi letar också, om du har tid, ork och lust så vore det skoj med en bild på hur det ser ut :) Ha en skön dag!

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  2. Absolut, det kan jag fixa. Den här är med ganska lång lugg och såg kritvit ut i affären, dock blev den helt perfekt sådär beige-grå-ingen-smuts-syns när den kom på plats! ;-)

    SvaraRadera