28 februari 2012

Tisdag

Och A jobbar i stan vilket innebär att morgonen blir något annat än att med militärisk disciplin fixa i ordning mig själv och ungar. För första gången på tre veckor slapp jag lämna på dagis, magic!
Igår då så vabbade jag med sonen som fått en reaktion på en vaccination. Han verkade, som rätt ofta, pigg trots hög feber. Sedan bestämde han sig för att sova tre timmar på dagen, största delen av tiden på mig, och därefter var han fit for fight.
Jag fixade fiskgryta till middag som blev urgod och sonen fullkomligt slevade i sig maten. Dottern gnällde och petade som vanligt.
Barnen somnade strax före åtta och jag tog bilen till affären, vilket är en skam med tanke på avståndet. Handlade frukost och insåg att vi måste skärpa oss med veckohandlingarna igen. Jag orkar inte springa på Ica varje dag.
Hur som, hem, körde in bilen och låg sen i soffan och läste i en timme innan jag somnade mitt i boken strax efter nio. Släpade mig till sängen och däckade totalt. Ljuva sömn!
Sen kom sonen in vid fyra på morgonen, låg och sparkade och krånglade innan han slutligen somnade med huvudet på mitt huvud. Mammig som han är.
Så morgon igen, A lämnade som sagt ungar och här sitter jag på redaktionen och ska jobba, jobba, jobba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar