29 februari 2012

Onsdag

Så igår så sågs A och jag på lunchen, vi käkade våra matlådor tillsammans på jobbet. Mycket trevligt. Promenad till stan och fixa vantar till dottern som alltid är dyngsur om händerna efter utelek på dagis. Konstaterade om igen att om man ska ha funktionella kläder till barn så kostar det skjortan, men det är ju så det är.
Jag skrev färdigt två texter, nästan iallafall och åkte och handlade efter jobbet. Konstaterade när jag gick där på Ica Maxi att jag nu verkligen är vuxen då jag riktigt njöt av att gå där själv.
Hem till kaos med trött son, sedan iväg igen och hämta dottern vid gymnastiken. Vi cyklade hem i mörkret och strax före sju kunde jag äntligen käka mina uppvärmda köttbullar med makaroner som A fixat.
La son, vilket inte var det lättaste. Jädrar i min låda vilket spel han fick, det tog säkert en halvtimme innan han ens drack vällingen och därefter lång stund innan han sov efter att först jag och sedan A varit där med honom. Vi är så fruktansvärt bortskämda med att ha barn som man bara lägger ner och så somnar de. Den här dagisinskolningen har i sanning tagit hårt på sonen, som fortfarande är ledsen när vi lämnar.

Jag låg och läste på kvällen, alldeles för sent och på natten så vaknade sonen vid halv fyra och fick tokspel igen. Somnade till slut om i en mycket märklig ställning där han krävde att jag skulle hålla min hand på hans ben.
Vacklade upp då klockan ringde vid sex, såg med viss bitterhet på sonen som lugnt låg kvar och snusade en dryg timme till innan jag väckte honom. Frukost, väcka son, borsta tänder på barn och så hetsa iväg dem till förskolan dit vi ändå blev sena. Lämna glad dotter och ledsen son, trots att jag för ett ögonblick faktiskt trodde att han skulle vara glad idag.
Sedan till jobbet och så har jag jobbat utan uppehåll nu, ja förutom att jag kastade i mig uppvärmda köttbullar innan en intervju.
Nu, jobba färdigt sedan åka och hämta barn och jag tror jag ska tvinga mig själv att baka sockerkringlor, är förargligt sugen på det.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar