21 februari 2012

Tisdag

Och igår så hade jag sovit bra, för första gången på evigheter, och hann ta det rätt lugnt med barnen på morgonen. A åkte strax efter halv sju och sedan var hans tåg försenat med nästan en timme vilket var mycket irriterande eftersom han stack hemifrån så tidigt.
Iväg till dagis, lämna skrikande, sprattlande och gråtande son. Iväg till jobbet och så jobba järnet. Tog en snabblunch och kunde hämta barnen lite tidigare, allt hade gått bra förutom att sonen hade bajsat fyra (!!) gånger.
Hem, de lekte med varandra och jag kunde sitta i soffan med iPaden en lång stund. Lagade pannbiff vilket blev gott men lite dålig planering av mig, det tog skitlång tid och sonen bröt ihop till slut.
Hur som helst så åt han iallafall som en häst, som vanligt, och sedan kollade de Bolibompa medan jag diskade. A kom hem vid tjugo i sju, hann träffa sina ungar en halvtimme innan de somnade. Detta liv, detta liv.
Jag stack till ICA, köpte juice, hallon och passionsfrukt och gjorde fruktsallad. Jobbade mer på kvällen och kollade på Familjen Annorlunda emellan varven. Somnade typ vid tio och så blev det morgon igen med lämning av ilsken son. Jag trodde det skulle gå bra idag, vi kom samtidigt som barnens kompisar S och F. Sonen blev lite ledsen men traskade sedan in. Jag, som är av filosofin att man SKA säga hejdå till barnen vinkade hejdå, och han bröt ihop. Totalt. Måtte detta gå över snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar