2 februari 2012

Torsdag

Vaknade av klockan 06.25, som vanligt hade jag ändrat tiden någon minut för att lura mig själv. Ville också som vanligt dö av trötthet då den ringde. Eskil vaknade emellertid redan strax efter sex och A gick upp med honom då. Han är i någon utvecklingsfas nu, sover skitdåligt, skriker, får utbrott och är som ett helt annat barn. Jag är glad att jag är på jobbet, så mycket kan jag säga.
Hur som helst, gick upp, duschade och käkade frukost. Tog en promenad till jobbet vilket var dumt för efter halva vägen insåg jag att ingen, läs jag själv, inte limmat ihop mina vinterkängor och sista biten fick jag halta fram med skavsår.
Jobbade järnet, producerade text med världens fart, stoppade papper i skon för att överhuvudtaget kunna ta mig ut och köpa asiatisk take-away till lunch. Åt alldeles för fort och för starkt, men det var gott. Skrev massa mer och sen gick luften ur.
Ska bli hämtad om en timme, middag med kompisar och etthundra ungar ikväll och det är liksom livet och trots att jag är trött jämt, och mest trött på vintern, så är det fasiken i mig fantastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar