7 februari 2012

tisdag

Lika kallt imorse igen och jag börjar känna hur min aversion, mitt hat mot kyla och vinter kommer tillbaka. Minst tio minusgrader i en vecka och jag är inte med på det. Skillnad då vi bodde i Norrland, där är man liksom inställd på att det ska vara kallt och eländigt, här, söder om södra Stockholm tänker man (läs:jag) att det ändå är normal vinter med någon minusgrad.
Så, tungt att gå upp och snälla A gjorde frukost på sängen. Läste tidningen och drog mig lite för länge och fick lov att ta bilen till jobbet. Kom i tid iallafall och känner hur kreativiteten inte finns idag. Tankarna är sega som kola och jag kan inte få ur mig något vettigt. Inte bra i mitt yrke.
Hur som, ska käka lunch med väninnan A nu, köpesallad från Ica. Sedan tänker jag ta en sväng ner till stan, frysa lite och kolla efter en kofta. Egentligen ska vi spara pengar till vår New York-resa, men jag klarar inte att både frysa, vara okreativ och dessutom spara pengar. Någonstans måste det brista och det kommer att brista här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar