22 februari 2012

Onsdag

Lämnade tidningen till tryck igår och bestämde mig för att jobba hemma idag. Klokt val visade det sig eftersom det är snorhalt ute, höll knappt på att få iväg barnen till dagis utan att sladda av vägen.

Hade en förhållandevis bra lämning, sonen darrade lite på underläppen och skrek sedan av ilska, inte ledsamhet, då han insåg att han skulle vara kvar där. Några smockor mot pedagogen som bar iväg honom mot frukosten, sedan hörde jag hur han tystnade. Skönt.

Igår så köpte jag sushi till lunch på jobbet, fixade med allt det småpill som alltid är kvar att göra sista dagen. Fick några avhopp till tidningen, både idag och igår. Sånt är livet, men det var synd för det hade varit väldigt kul att göra de jobben.

Hur som. hämtade ungar strax före fyra eftersom A, som egentligen skulle hämtat hade något Viktigt Möte och vi åkte hem. Jag orkade inte laga middag igår heller, skyller på järnbristen, så det blev plockmat. Det visade sig dock att det var ett evigt bestyr med att skala räkot, avokado, göra saffransaioli, koka ägg etc. så jag hade lika gärna kunnat gjort den kyckling det var tänkt från början. Alla åt även om dottern tyckte det var konstigt med "inte riktig mat". Hon käkade dock både räkor, kräftstjärtar, ägg och köttbullar (!!) med god aptit.

Barnen somnade strax efter sju, helt slut båda två, och jag och A tittade på en gammal Beckfilm. Därefter sängen, sova, bli väckt av drömmande son några gånger under natten och sedan var det morgon igen.
Typ så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar